Alla inlägg under oktober 2008

Av Lena - 31 oktober 2008 19:47

November here I come!!


Så var det dax för halloweenfest imorgon då. Pasta med kycklingröra och pumpapaj till efterrätt(som såklart niklas har gjort). Jag har pyntat lite och ordnat dansgolv.. Hmmm får se om min givna partypingla Linda får igång dansen på kvällen. Räknar kallt med det*flin* För övrigt så hoppas jag vi ska se hiskeliga ut, äta, dansa och må gott under kvällen!

Har varit på visit hos svärmor ett par dagar. Alltid trevligt! Myten om svärmödrar stämmer inte alls hos mig. Jag har världens bästa!

Rapporterar om festen senare.. Ha en trevlig helg!! Stor kram Lena

Av Lena - 28 oktober 2008 19:33

Hehe nu har jag sålt lite grejer på tradera igen. En Lasse Åberg litografi denna gång. Bra eftersom jag behöver slantarna. Knapra tider.

Ska ha halloween-fest på lördag. Blir pumpapaj, svart pasta med kycklingröra och trollbål! Ska bli kul! Ska ordna ett litet dansgolv i köket så man får dansa för en gång skull..Dansa som om ingen såg en..hehe Jag älskar att dansa men tillfälle ges sällan numera. Fixa´t själv alltså!

Ska ha lång svart peruk med gröna slingor och horn tänkte jag. Man gör det enkelt för sig så att säga=) Ska bli kul att träffa vännerna och kanske spela lite buzz och lite annat oxå. Jag är värdelös på sällis-spel men rätt skoj att umgås över ett spel ändå på nåt vis. Ska dricka massa vin oxå såklart. Rött. Gott. mmmm.

Tänkt en del på det här med ytlighet. Vad betyder det igentligen? Att man bara bryr sig om yta och status typ?  Tror många vill vara snygga men inte vågar erkänna det. Är det ytligt att vilja vara så snygg man kan efter sina begränsningar? Nej det tycker inte jag iallafall! Men att bli bedömd bara efter hur snygg man är till ett arbete tex är sorgligt. Att leva med nån som inte ger en intellektuell stimulans men är vacker som en gud, tragiskt. Att välja sina vänner efter status/utseende är förkastligt. Jag vet en del tyvärr.  Alla är vi olika. Och ska så vara. Men det är synd att det "yttre" ska få styra såååå mycket i livet.Påverka så mycket i livet. Vilket jobb man får, vänner, status osv. Synd och orättvist. Hoppas man inte själv är allt för insyltad i alla fördomar som finns. Säkert mer än man tror. Men som jag brukar säga..Jag ska jobba för att inte bli en "lort".... Kram lena

Av Lena - 22 oktober 2008 19:19

Nån bild på håret blir det nog inte.. känner mig för blyg för det=) Men jag träffar väl mina kära vänner snart så får de se mig. Inte så märkvärdigt. Jag är världens sämsta på att fixa till hår och smink som jag nämnt tidigare..


Varit till lite hjälp idag på Niklas arbete. Hjälpte till att skjutsa elever till ett studiebesök på en hönsgård utanför stan. Vad konstigt att vara en av de vuxna i sällskapet på nåt vis. Kunde känna igen ivern som barnen visade när de fick veta att det fanns en hundvalp på gården..De var mest intresserade av den, inte av kycklingarna. Ska jag vara ärlig så var valpen mer spännande. *skäms lite* Som "vuxen" ska man tycka att all fakta är av intresse och inte sväva bort i annat. Så har jag fått för mig att det är...   Jag tyckte tex synd om dessa kalkoner och kycklingar som skulle slaktas brutalt*dubbelmoral eftersom jag gärna käkar dem* i ett sterilt slakteri*snyft*. Tråkiga sifferfakta  kring företaget kan jag tycka är boooring. Tänker ibland att jag inte alls är som andra vuxna. Bra eller dåligt vet jag inte. Kanske både och. Sköt om dej! Kram Lena

Av Lena - 15 oktober 2008 18:28

Nu har jag klippt håret. Mycket kortare till typ pagefrisyr. Blev ok. Var så slitet.Såg ut som svinto i topparna på slutet.Lite ovant dock.

Har postat iväg presentkortet jag sålt på tradera idag. Skönt ha det gjort.

Får se vart pengarna får gå till. Slutar väl med att de behövs till kvarskatten.. Men vi ska försöka komma iväg nånstans snart. Det behöver vi. Niklas har jobbat mycket och haft mycket omkring sig en längre tid nu så det vore skönt att bara ägna lite tid för varann. Var länge sen nu. 


Jag längtar till våren då sommarstugan finns och väntar på oss! Ska bli härligt att komma ut i skogen och vara tillsammans utan telefoner och tv med en eld som sprakar istället. Ska eventuellt sätta in skorstenen nästa helg så att vi kan börja elda. Ser fram emot det.

Ska ta reda på lite kring "arbetsträning" nu oxå. Var juoch pratade med chefen men kanske det blir nåt annat ställe till att börja med!? Nåt skulle jag vilja göra, nåt som fungerar. Hälsan måste ju gå först men skulle verkligen vilja nu. Länge sen jag kände så. Borde vara positivt!


Ska på julmiddag den 6:e december i Falun. "Lurbostompers" ska spela och spexa under kvällen och sen blir det lite dans senare på kvällen. Ska bli kul att ta med mamma på nåt skoj. Med lite tur kan jag "lura" i henne en snaps till sillen så kanske det spritter i benen på lilla mor till och med..Vore ju kul med lite dans för en gång skull! Bugg är roligare än man tror! Ha det bra!! Lena

Av Lena - 14 oktober 2008 21:45

yes yes yes! Har fått ett vinnande bud på min auktion på tradera angående ett tidigare nämnt presentkort till idre Fjäll...3000spänn! Känner mig plötsligt lite rik*ler nöjt* Tänk att jag kunde sälja det så snabbt efter vinsten! Nu måååste jag ju fortsätta tävla på nätet när jag "fått smak" för tävlandet liksom=)

För övrigt har dagen varit solig med en resa till Avesta med brorsan. Var smakråd för en soffgrupp som han ville ha på jysk. Hunnit med en fika med Kickan oxå.

Varit väldigt trött den senaste tiden. Kan sova hur mycket som helst. Inte bra. Vill vara pigg och alert så att jag orkar umgås och uträtta nåt vettigt.


Sitter och tänker på martina och hennes onda rygg oxå. Stackarn! Man vet inte hur bra man har det förrän det sker nåt med kroppen.


Min mor har en bekant som nyss avlidit i hjärnblödning huxflux. Så tragiskt och otäckt det kan bli. Så snabbt livet kan förändras *ryser* Tur man inte vet vad som ska ske ibland.Man tror man är osårbar men så är ju inte fallet tyvärr. Man får ta det till sig som en tankeställare att livet är en gåva och nåt att ta vara på..nu! Livet går ju vidare... Ta hand om dej och de dina! Kramis Lena

Av Lena - 13 oktober 2008 21:05

Sålt lite saker på tradera för att få ihop en slant att gör nåt skoj för. Sålt allt ifrån skor till burkar, smycken och prydnadsaker. Det mesta går att sälja! Tänte kanske åka en kryssning i början av året om det kommer in en slant på auktionerna. Det kan vi behöva. Tycker jag iallafall.


Man kan som sagt hitta precis vad som helst på tradera..Noppiga favvotröjan, underkläder, dildos, suddgummin, märkesväskor eller en gratissak från mac D! End el jobb att sälja så jag förstår inte de som tycker det är värt att sälja ett...sudd!? Men det är ett nöje att vara inne och kika på grejer över hela landet. Try it, you like it! =) Beroendeframkallande.


På tal om båtresa såg jag doku- "färjan" på 5:an nyss. Jag tänker inte åka Cinderella om de är där och filmar titt som tätt. Oj vad pinsamt det skulle kunna bli..*ryser* Skulle bergis bli filmad under sena natten och det avstår iallafall jag gärna ifrån mina vänner!

 Behövs inte mycket för att kvällen ska gå fel har jag nu fått lära mig! Man ska INTE dansa som om ingen såg dej(släppa loss..), inte skämta grovt med personalen(prata nån oförståelig dialekt) eller kanske envisas med att flörta med bartendern samtidigt som man tar springnota, inte göra ROLIGA partytrick på dansgolvet(Linda vet..)och framför allt inte dricka kopiösa mängder goda lömska drinkar snabbt för att kvällen ska gå åt fanders och det rejält *ett varningens finger=) *  Ska ta mig en funderare nu om man ska åka båt eller nån annan destination helt enkelt.Frågan är bara vart?! 

 Ge mig ett tips på nån mysig resa som inte kör ekonomin ner i botten på fem röda!  nåvål. Får fundera som sagt.

Så go vänner! Låtom oss få till en underbar kompisresa i början av året vettja! Båt eller nåt annat. Vore så aproligt tycker jag=)  Ha nu en bra tisdag till alla er som kikat in!  Kram Lena


.  

Av Lena - 12 oktober 2008 16:50

ujujuj vilken seg dag. Var på puben och drack en massa rödvin igår. Trevligt igår. Mindre trevligt idag. Skriver vidare i min rapportering när jag känner mig "piggare". Synden straffar sig själv....ehmm =)

Vi ses! Kram Lena

Av Lena - 11 oktober 2008 13:59

Ska iväg vid 18 -tiden och käka hos Kickan. Nudel/kycklingswok blir det. Asgott. Fick samma mat på min möhippa i somras som tjejerna ordnade. Även då var det kära Kickan som lagade käket. Ikväll tänkte jag försöka lära mig. Rätt kass i köket. Eller heter det lat.


Niklas ska jobba som ordningsvakt på puben(för övrigt enda stället som finns just nu...) ikäll. Blir intressant. Han har makt ikväll kan man säga. Kanske han tycker att frugan ska gå hem tidigt, vem vet?! Hehe vi får väl se senare vad som händer.

Varit på sedvanliga loppisen idag oxå. Köpte vantar och mössa åt lilltjejen. Hon valde dem själv. Så bestämd..redan!  Ha en trevlig lördag!    /Kram Lena

Ovido - Quiz & Flashcards