Alla inlägg under september 2008

Av Lena - 30 september 2008 19:03

Vikt tvätt, slängt sopor och försökt hålla tiden för mina måltider. En rätt trist men ändå effektiv dag.

Tuva och jag var och handlade och jag kan säga att min dotter inte är särkilt kräsmagad.  Man tager vad man haver liksom..Hon skulle pompt åka kundvagnsbilen och var ovanligt nöjd och tyst där i sätet. Tills jag kikade in.. hon hade tagit ett ljummet vältuggat tuggummi från taket på "bilen" och satt i sig och smaskade förnöjsamt med ett stort smil. Blev mäkta besviken när mamma upptäckt "fångsten" dock och mitt fel är det säkert oxå i slutänden. Stackarn var väl hungrig och "man tager ju vad man haver" har mamma lärt mig liksom.  

Shit! Hoppas inte ungen hade nån hemsk sjukdom bara( den som satt tugget i taket...=/ ) Tur eller otur att man inte vet vad man själv stoppat i sig under uppväxten. Man överlever ju till synes det mesta.      Stor kram Lena

Av Lena - 29 september 2008 21:15

Har varit och snackat med chefen idag. Får se hur allt går. Beror på många olika saker men främst att maten ska fungera ok för mig. Kanske ska jag prova nåt helt annat i yrkesväg, våga lite?! Andra gör ju sånt men själv har jag varit feg. Rädd för att inte klara av och räcka till. Många känner säkert igen sig men ibland kanske man måste våga lite mer. För att komma vidare i livet. Annars är man bara  en liten...lort (som i lejonhjärta) Livet är igentligen för kort för att man ska ha råd att vara rädd och feg ständigt. Vad är det västa som kan hända liksom?! Ska försöka att inte vara en lort framöver... Kram Lena

Av Lena - 28 september 2008 12:05

 Fick en liten släng av höstångest när jag var ut nyss.. Sommarn är verkligen över! Vad hände med alla lata dagar på stranden jag hade en illusion om..sanden mellan tårna och min kräftskiva som skulle bli av i år...*ler snett*  Nåväl..hösten är här och den kan nog vara rätt bra den med.. Tända ljus, mysa i soffan med massor av filtar och kuddar, dricka rött(året runt dock=)och förhoppningsvis hångla(!)  Hösten måste ju logiskt sett vara en ovanligt "petting-vänlig" period på året..Goda middagar, mys och varma duschar. Tja.. vem vet vad hösten kan föra med sig!? Känner mig lite gladare nu....*ler brett*   Så kära vänner; ta tillfället i akt och hångla loss i höstmörkret!!   Lena

Av Lena - 28 september 2008 12:04

Av Lena - 28 september 2008 09:11

Jotack då har en vecka gått igen..Shit vad snabbt tiden går. Har varit på uppgödnin...uppföljningsvecka i mora fast bara 2 nätter. Sovit mycket. Var tydligen ganska trött. Matlådor, pulsing och vackert väder. Trist dock att inga shoppingslantar fanns att spendera..=( "Pulsing" är för övrigt inte elchocker utan en mild variant av pulserande våglik massage. (haha ser det framför mig och det liknar inte det jag just beskrev..) nåväl..idag har jag varit en gift kvinna i exakt 3månader!! Mysko! Mycket mysko tillstånd. Samma fast ändå inte.Synnerligen  svårtdefinierbart

Denna helg har för övrigt min äkta hälft jobbat och varit borta typ hela helgen så ska bli skönt när han dyker upp idag..förhoppningsvis=)


Ska nog ut o ta lite kort senare om jag hinner. Fantastiskt fint på vissa ställen nu. Säger vissa ställen eftersom det är otroligt fult på vissa oxå på hösten med massa möggliga blad o skräp som ligger. Men som en god människa väljer jag att se det vackra i livet*fniss* och ser trädens ståtliga nyanser.....ibland=)  Lena

Av Lena - 23 september 2008 08:21

Av Lena - 23 september 2008 08:03

Det är fint väder ute och jag sippar på en kaffe. Ska nog ut o ta en prommenad idag, få lite ljus bör vara bra för kropp och själ. Var till Avesta en tur igår med man och barn. Blev inte mycket handlat för mig för ovanlighetens skull. Bivit lite snålare tror jag minsann! Kan behövas för all del =)

Tänk att ha så mycket pengar att man skulle kunna handla och bjuda sina nära o kära på vad man vill!!Det vore underbart! Att få ge bort en resa till karibien med alla tillbehör, handla det man vill och inte oroa sig för ekonomin alls. Men...pengar är som bekant inte allt. svävade iväg lite bara. Man har sitt guld hemma hos vänner och familj i slutänden. Man får inte glömma det.        

 Ha dej en bra höstdag! Gör det till en bra dag vettja!

Av Lena - 22 september 2008 21:16

Så är det måndag igen..Rätt skönt med vardagen ocå kan jag tycka..mot mångas förtret;)  Har ringt jobbet idag o snackat med chifen. Ska ses över en kaffe på måndag och snacka läget lite. Får se vad som händer och sker! Känns lite osäkert eftersom jag varit borta så länge nu. Ska för övrigt till Mora och Mhe-kliniken nu i slutet av veckan. kämpar på med att få maten att kännas ok. Äter ju enligt schema men fortfarande finns obehaget ofta kvar innan och efter. De säger att det tar lång tid så får kämpa på bara antar jag..Det ska gå till slut! För familjens skull och min egen. 

Ikäll åt Niklas och Tuva snabbmat i form av korv från bullens. Nåt de båda gillar skarpt...

Ovido - Quiz & Flashcards